Ibu Berpantang Trauma Sembelit?Atasi Dengan Set Berpantang Shaklee

Rasanya sembelit ketika berpantang memang dah sinonim kan? kebanyakan ibu-ibu yang berpantang mesti kena sembelit. Samada teruk atau tidak ja. Selalunya doktor bekalkan ubat sembelit siap2.
Sakit sembelit waktu dalam pantang tak sama dengan sembelit waktu hari-hari biasa. Betul tak? Hanya yang pernah merasai akan paham perasaan macam mana menghadapi sembelit ketika berpantang. Nak tau cara nak elakkan sembelit ketika berpantang? Teruskan membaca.......

Saya kenal dengan Shaklee bermula dengan set berpantang shaklee. Waktu tu tak berapa yakin pun dengan kebaikan shaklee nie. Tapi orang cakap kan tak kenal maka tak cinta. Saya mula dengan pengambilan ESP untuk memberi saya tenaga yang segera. Yup .... memang rasa bertenaga sangat. Takde la sampai melepet ja sepanjang tempoh bersalin. ESP bantu topup protin yang diperlukan dalam badan saya.

Vita Lea pun saya ambil di awal pagi selepas breakfast. Memang badan rasa segar ja. Muka pun tak pucat. Vita Lea ni sebagai multivitamin bagi melengkap keperluan nutrisi dalam badan.

Vita C pun saya ambil. Ni bagi meningkatkan antibodi saya. Maklumlah selepas bersalin secara pembedahan saya tak boleh terlalu aktif macam orang lain. Berurut pun kena jaga-jaga. Tak Boleh sntuh bahagian perut. Mak mentua selalu marah kalau nampak saya berjalan laju hehehe....

Zinc Complex pulak sangat penting untuk membantu proses pemulihan luka kita. Kita tak tahu macam mana teruk luka dalam badan kita. Zinc memang sangat membantu memulihkan luka selepas pembedahan dan juga luka dalam perut selepas bersalin.

Ostematrik memang saya tak tinggal. Telan 4 biji sebelum tidur. Subhanallah sakit badan memang kurang sangat. Once kita dah melahirkan anak tubuh badan kita memang akan rasa sengal-sengal dan lenguh sebab angin banyak dalam badan. Tambah-tambah lagi kalau menyusu. Lagilah sangat perlu suplemen kalsium sebagai tambahan dalam pemakanan harian.Angin dalam badan pun kurang.

  B Complex pulak saya ambil bagi mengurangkan stress dan menstabilkan hormon saya. Maklumlah bersalin anak pertama belum pandai lagi menguruskan anak kecil hehe...

Ni la set berpantang yang saya ambil yang banyak membantu saya dalam tempoh berpantang dan menyusukan anak saya. Ops.. saya add on jugak Alfalfa untuk melancarkan pengeluaran susu saya dan rawat dalaman saya.


Ni saya nak share Shaklee effect seorang pengguna set berpantang shaklee. Dulu dia serik nak beranak lagi sebab rasa lemah dan terseksa ketika pantang. Apa yang buat dia berubah? Jom tengok video nie sampai habis ....




Buat semua ibu yang bakal berpantang atau sedang berpantang saya doakan kalian semua takde lah terpaksa berhadapan dengan masalah sembelit sampai trauma ya. In Sha Allah jika betul caranya kita dapat berpantang dengan gembira dan bahagia.  Jemput baca Masalah Biasa Dialami Ibu Selepas Bersalin sebagai panduan bersama.






No comments:

Post a Comment